Kycklinggrytan

Jag rekommenderade ju mammas kycklinggryta..
Kom alltså på att jag måste ju skriva upp receptet.
Så här kommer det!
Eh, minns inte riktigt hur mkt av varje vi hade, men man får ju smaka av ;D

Blir väl ungefär 8-10 portioner kan jag tänka mig!

Ca. 1 kg kycklingfilé
5 dl matlagningsgrädde
3 dl creme fraiche
1 burk ridderheims vitlöksklyftor, original. Går att välja andra :)
Purjolök i lagom mängd
Paprika i olika festliga färger, lagom mängd ;D
salt & peppar
Chilisås ( sweet & sour )

Stek kycklingen, som jag brukar skära i mindre bitar. 
Den behöver inte vara helt genomstekt, eftersom det kokas sen.
Stek på HÖG värme, annars förkokas den.
Peppra.
Häll på grönsakerna, stek med kycklingen.
kör på grädden & sedan creme fraiche!
hacka vitlöken lite mindre, annars blir dom så stora.
Häll i den mängd  chilisås du gillar, men provsmaka innan du häller i för mycket!
salta lite grann efter behag.
Låt stå & puttra på låg värme, tills kycklingen är klar.

Sorry, lam & rörigt recept ;D
MEN DET ÄR SÅ FETT GOTT!

Puss at you!

Postat av: carro

Det ska jag testa :)

Tänkte höra med om du gjort din design själv?

Tycker din är skit snygg å jag är så less på min men jag har ingen aning om hur man gör? :S

:)

2009-01-13, 15:14:48 - URL: http://underbliven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!